Met de campagne #nogffvolhouden hopen jongerenwerkers de jongeren in hun wijk op een creatieve manier te bereiken.
Trots
‘We zijn heel trots dat wij het gezicht vormen van de campagne”, vertelt teamcoach Jerrol Lashley van Stichting Netwerk. ,,Eerder maakten we al een positieve drillrap met Hoornse jongeren voor het inleveren van wapens. En dat viel landelijk zo op, dat we gevraagd zijn voor deze campagne.’’ De clip van de Hoornse rapper FLO is te zien via YouTube.
Postief tegengeluid
Met de campagne #nogffvolhouden willen jongerenwerkers alle jongeren een hart onder de riem te steken in deze coronatijd. ,,Jongeren hebben het moeilijk. Sommigen raken eenzaam en zien geen perspectief. Wij proberen onze jongeren te ondersteunen.” De rap van FLO, die is opgenomen in de Kersenboogerd, staat voor een positief tegengeluid. “Met de teksten willen we bereiken dat jongeren bij de les blijven. Dat ze denken aan hun opa of oma. Maar dat ze ook denken aan de positieve dingen voor als alle maatregelen voorbij zijn. Of dat ze gaan praten met een jongerenwerker. Want hoe moeilijk het ook is, we moeten nog volhouden.”
Verschillende activiteiten
Het maken van de rapclip is slechts één van de activiteiten die Stichting Netwerk organiseert. ,,Denk bijvoorbeeld aan coronaproof sporten in de buitenlucht en dansworkshops. Maar per wijk zijn we ook telefonisch bereikbaar via de corona hulplijn. Jongeren die problemen hebben, kunnen ons altijd bellen. We steken ook veel tijd in preventie. Via onze online kanalen meten we wat er leeft bij de jongeren en daar spelen we op in.”
Meer informatie
De campagne #nogffvolhouden is op opgezet door BVJong, een landelijke vereniging voor kinder- en jongerenwerkers. Dit gebeurde op verzoek van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Jongeren kunnen via de hashtag #nogffvolhouden een video van zichzelf online plaatsen en maken daarbij kans op prijzen. Wilt u meer weten over Stichting Netwerk? Kijk dan op www.stichtingnetwerk.nl